شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

روش استفاده شده در بازنویسی و بازگردانی برای کلمات چه تفاوتی دارد؟       

نویسنده: نیما رفیعی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/12 ساعت 09:00:00 بازدید: 703 امتیاز 5 از 1 نظر

تفاوت بازنویسی و بازگردانی در حوزه کلمات چگونه پدیدار شده است؟ کلمه مهم‌ترین، اساسی‌ترین و کوچک‌ترین واحد زبان است که جملات و در پی آن بند‌ها را پدید می‌آورد. چگونگی چینش کلمات و نحوه کار با آنها در ادبیات مهم است. در هر‌یک از حوزه‌های مربوط به ادبیات با کلمات رفتار‌های متفاوتی می‌شود. هم در بازنویسی و هم در بازگردانی این واحد زبانی، یعنی کلمه، بسیار تحت تاثیر است. این کلمه است که جابجا می‌شود، نقش عوض می‌کند، در جایگاه دیگری قرار می‌‌گیرد، پسوند و یا پیشوند می‌گیرد و در آخر باعث آفرینش جمله‌ای جدید می‌شود. زمانی که نتوان روی کلمات کنترل داشت عملا نمی‌توان متن را دگرگون کرده، بازنویسی و یا بازگردانی نمود. اما تفاوت بازنویسی و بازگردانی در حوزه بازی با کلمات در چیست؟ قبل از تفسیر و پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که این گزینه از جمله موارد مهم در مبحث تفاوت بازنویسی و بازگردانی است.

روش استفاده شده در بازنویسی و بازگردانی برای کلمات چه تفاوتی دارد؟

تفاوت بازنویسی و بازگردانی

 

از آنجا تفاوت بازنویسی و بازگردانی بسیار مشهود است، در هر‌یک از این حوزه‌ها با کلمات به شیوه‌های مختلفی برخورد می‌شود.

  • در بازنویسی:
  1. اگر کلمه کهن و قدیمی باشد همان کلمه و یا مترادف آن به متن بازنویسی شده انتقال می‌یابد. این کلمه نباید نوین و امروزی باشد.
  2. جایگاه و نقش‌های مختلفی به کلمات تعلق می‌گیرد تا بتوان دگرگونی بیشتری در متن ایجاد نمود.
  • در بازگردانی:
  1. اگر کلمه کهن باشد، می‌بایستی معادل امروزی و نوین آن را در متن بازگردانی شده استفاده نمود.
  2. کلمات اساساً با منبع اصلی متن متفاوت خواهند بود چرا که قرار است متن امروزی‌تر و یا ساده‌تر باشد.

موسسه بزرگ ایران تایپیست از سری مجموعه‌های فعال در زمینه بازنویسی و بازگردانی است. این مجموعه نه تنها بسیار فعال است بلکه توانسته است با همراهی تیمی حاذق و با شناخت کامل تفاوت بازنویسی و بازگردانی سفارشات را در عالی‌ترین کیفیت خود به مشتری ارائه دهد.

سوالات متداول

نحوه بازی با کلمات و استفاده از آنها در بازنویسی با بازگردانی متفاوت است از این جهت که نحوه انتقال آنها از متن اصلی به متن مقصد تفاوت دارد. در بازنویسی کلمات جابجا می‌شوند در حالی که در بازگردانی کلا تعویض می‌شوند.

با مراجعه به منبع اصلی متن می‌توان بازنویسی‌بودن و یا بازگردانی‌بودن متن را تشخیص داد. در مواردی تشخیص سخت بوده و نیازمند بهره‌مندی و کمک‌گرفتن از یک کارشناس مجرب است.

در بازنویسی کنترل کلمات سخت‌تر از بازنویسی است. چرا که در بازنویسی دست و بال نویسنده باز است و میتواند از طیف وسیعی از کلمات بهره مند شود. در بازگردانی شخص نویسنده محدوده خاصی دارد.

بله با مطالعه چند نسخه متن بازنویسی‌شده و متن بازگردانی‌شده می‌توان به تفاوت استفاده کلمات در هر یک از این حوزه‌ها پی برد. شیوه بهره‌مندی از کلمات از مهم‌ترین موارد تفاوت بازنویسی و بازگردانی است.


نویسنده: نیما رفیعی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/12 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 703 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: فرق بازنویسی و بازگردانی بازنویسی و بازگردانی کلمات بازنویسی و بازگردانی لغات بازنویسی و بازگردانی اصطلاحات بازنویسی و بازگردانی متون

دیدگاه کاربران

صالحه اشرفی | 1400-7-6 ساعت 09:02:47 امتیاز :

یه متن قدیمی داشتم که برام عالی بازنویسیش کردین. مرسی

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :